Thursday, March 21, 2013

Khasiat TomaTo ^__^



                                           

Assalammualaikum wbt...

Tiba-tiba tak ada angin tak ada ribut tiba-tiba aien nak kongsi rahsia disebalik "BUAH TOMATO".
Disebabkan semenjak 2 menjak nie aien sekarang gemar sangat makan buah tomato so aien trailah cari dekat pakcik "GooGle"  nasib baiklah ada pakcik GooGle niekan? Semua maklumat ada di hujung jari ada yang mulus itu tak gitu... ^__^"

Apa maklumat yang aien dapat BUAH TOMATO atas bantuan pakcik google yang sangat perihatin nie. Buah tomato nie kaya dengan zat besi serta sarat dengan vitamin A dan C yang boleh mencergaskan badan ( ha! korang sapa nak badan sentiasa sihat boleh je makan buah tomato banyak-banyak biarlah sentiasa cergas dan kuat hehehehe...)

Buah tomato nie juga berkait rapat dengan kecantikan kulit, ia juga mampu mengecilkan liang roma dan mampu mengurangkan masalah jerawat ( Sapa-sapa yang ada masalah jerawat bolehlah mencuba. Wah kau aien dah macam pakar doctor kecantikan pula dah heeee... )

Sapa yang pengemar makan buah tomato, dari korang duduk bersantai mengadap depan televsion tu tak ada apa nak buat boleh je korang gap-gap makan buah tomata nak kulit cantik punya pasalkan.

Sapa yang tak mengemar makan buah tomato boleh je buah tomato tu jadikan skrub. Caranya hancurkan buah tomato dan sapu pada kulit wajah. lepas tu  korang tunggulah selama sejam itu terpulanglah kepada korang juga heeee... sebelum wajah korang dibilas dan dikeringkan.


Hasilnya kulit wajah korang akan terasa segar bugar...heee... tak caya trailah... rasailah sendiri... heeee....

ok nak sambung gatah tomato ok bye.... ^___--

1 comment: